Det nya bussnätet i lkpg

Jag förstår allvarligt inte vad folk som gör det nya bussnätet tänker med och jag vill inte veta heller för den delen. Jag förstår inte hur det ska gå fortare för mig att komma in till stan när jag nu i stället måste gå på, på den sidan jag går av och sedan åka runt hela skäggetorp för att komma till stan. Förut tog det mig mellan 10-13 minuter att komma till linköpingsresecentrum men med det nya bussnätet tar det mig mellan 30 - 40 minuter istället om jag kallar det snabbare snälla byt namn på mig. Jag blir fullständigt galen. Jag är nog inte den ändå som tycker att detta inte är det vi ville ha. Ska jag slippa denna långa resa måste jag gå ner till rusthållaregården och där är det alltid proppat med folk. Vad tänker folket med? ska detta fortsätta hoppa jag verkligen att dom sätter upp nya busskurer och sittplatser med tak för regn och snö. detta är fel!

jag hade nöjt med mig att dom hade ändrat tiderna i bussnätet, t.ex
Sista bussen på lördagar och fredagar ska gå halv tre istället för halv två eller till och med kanske tre då krogarna stänger, gäller alla busser samt tåg. Både krogarna och bussarna tjänar på det och även taxibilar och arga fulla ungdommar/vuxna ska stå och bråka om en taxi klockan tre på natten. Hur svårt är det att bara ändra till sena tider på fredagar och lördagar?

Och varför ändra nere på resecentrum?
Helt plötsligt är 521,522 och 523 på C när det alltid har varit på B. Varför? Jo för att alla bussar ska få plats. Allt detta gör alla förvirrade och det suger ren jälva häst pung. Allt detta suger hästpung. att ta sig till skolan i höst kommer ju bli ett helvete. tur har ni att fortfarande 572 går på rätt ställe.

Hur tycker ni att det nya bussnätet är?



Ge oss tillbaka vårat bussnät

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback