En resa i motala

Hur ska man beskriva gårdagen ?
Ganska lätt faktiskt!

Vis sex kommer jag och N till M, där lägger vi in all alkohol i frysen och beställer pizzan och M mamma säger "Fy fan jag får nog ringa alla och säga att det blir fylla ungdomar i stan ikväll/natt" (Något sånt liknande kommer inte riktigt ihåg vad för det var 6 påsar som skramlade ^^  ), vid halv sju kommer I och pizzan har då inte kommit på en halv timme och I ringer och frågar vart pizzan är. Fem miuter senare ringde det på dörren. Kebabpizza låg på bordet hos M och varsin halva fick vi.
När vi vel kom till motala vid nio kom min famor och hämtade oss för att köra oss till charlottenborg = Skäggetorp där festen skulle vara. När vi sedan väntade på snubben som skulle hämta oss hände det väldigt mycket på kort tid och ja, det slutade nog med gapskrik = Asgarv. eeeh! I brände M på fingret med ciggen. aj! När vel snubben kom så skulle vi upp för ett stort lerigt berg, bra med pumps då ? Oh neeeeeeeeeeeej! Dom var skapligt skitiga.
Vel på "festen" var det opeppts så in åt tusan, I pratade skånska hela kvällen och vid halv tolv blev vi utslängda, eeeeeh ? Där satt vi fast i motala tills halv två, öööh ? Vad gjorde vi hittade en buss till mjölby för att ta pendeln till lkpg. mer om det!
Väl på den hära jälva 309 som bussen hette var det kaos, busschaufören kom bak till oss och frågade "Bråkar ni va ?" eftersom vi skrek så fruktansvärt = (sjöng) Alla kollade på varandra och m säger, Va? nej. hahaha
Sen säger han skål till N SKÅL eftersom N satt med en ölflaska i handen! Det var en rolig bussresa som nog gick i 110 km i timmen inne i stan, Jippi skrek vi och sjöng på en busschau...... Hej vi är 18 år! Hmm ? men men som sagt jag satt nog mest hela bussresan in till stan i motala och sjöng/pratade "Så ringer jag o så cyklar vi o så går vi och så röker vi" något tobbe går runt och säger i skolan som har fastnat, jobbigt!
Nu kommer det hemska under hela kvällen, när vi kommer till Motala´s (Ågata) eh, var inte mycket ^^ Så kommer en Pip och hoppar på en annan och det blev bråk, ena hamnade på marken och fick sparkar mot huvudet och magen och ryggen, usch vad rädd jag blev. Tur kom polisen och allt blev bra. Jag ska aldrig mer till motala, ööh?
Jälva pipar som inte kan hålla käften. Blir så galen.
Vi kom hem iallfall, det var det som alla var ute efter. Och jag höll på att kissa på mig på bussen hem från rese i lkpg!
Men jag och M tog hand på att aldrig festa i motala igen, absolut!
Sen kom jag hem och låg och kollade slutet på anaconda och smsade med nicke, eh sen somnade jag.
Nu ska jag föna håret, jag är inte bakis. JIPPIE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback