det här med bloggar

Jag ska faktiskt visa er min åsikt om detta med blogg!

Jag startade min blogg sommaren 2006 av en anledning till att jag ville skriva av mig innan det hängde jag på lunar och skrev "dagbok" där, tröttnade fort efter att haft lunarstom i flera år! Starta den här bloggen som blev en kul grej att göra varje kväll innan man skulle gå och lägga sig. Fler och fler började blogga och nu är det som en tävling att bli störst! En blogg kan vara personlig eller en modeblogg eller en tävlingsblogg. Jag tycker att detta med bloggandet har gått totalt i överstyr. Jag har läst
Lindaslya en lång tid nu och tycker hennes blogg är bra, men nu i senare dagar har allt gått i överstyr och nu orkar hon inte blogga mer pågrund av alla påhopp hon får samma sak med StinaLee som också får påhopp när hon skriver fel saker! Som dom själva skriver det är deras åsikter, tycker du inte om dom yttradig inte att vi gör fel! Dom gör inte fel, dom delar bara med sina åsikter! Blondinbella vet snart hela sverige om vem hon är, eller alla vet. Vem vill vara en bloggkändis resten av sitt liv? Jag tycker inte om hennes blogg. Hon har alldeles för höga krav och om något år kommer hon inse det. Vad har hon den dagen allt rasar för henne? En pojkvän med en egen blogg som til slut kommer bli större än hennes egna?  En blogg kan vara ett arbete, låt dom göra sitt arbete! Samma sak som Kenza, en 17 årig tjej som har funnit sin kärlek i Grekland. Låt henne ha sin kärlek där och låt henne älska tokio hotel mer än allt annat! Nu kommer jag fram till kissie, hennes blogg tycker jag är mycket mycket överdriven. Hon vill inget annat än synas i tv och bli mer känd än vad blondinbella är, men det är då hennes ensak. hon och hennes vän claudia har alldeles för mycket smink och hon tror att hon kommer övervinna bloggandet med sitt falska leende och sin överdrivana blogg!

Jag sitter hellre och läser en vanlig blogg som kanske har mellan 0 till ca 200 läsare om dagen som inte är överdriven. Jag själv har inte mycket läsare och vill inte komma upp till toppen och tjäna flera tusen på en blogg pågrund av att svenska folket ska få läsa mitt vardagsliv.

Jag har min blogg för att visa hur det är att utbilda sig till byggare, mitt liv i ord och även visa er av mina misstag och mina äventyr för att det är skoj.. jag tycker det är jätte kul att blogga, hjälpa andra bloggar med bloggdesign och diversers andra saker! Det är kul att dela med sig sina åsikter. Som detta inlägget.

Där har ni min åsikt, ska ni hoppa på mig också nu? nej jag är bara en "amatör" blogg. Som jag skrev tidigare,
blogg har gått i överstyr!

P.s
Linda och Stina, låt inte alla kommentarer och påhopp tvinga er att sluta med något ni tycker om och vaknar upp med ideer för att visa oss läsare! Ni är starkare än så! D.s

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jätte bra sagt! håller fullständigt med dig.

Jag skriver det som känns rätt för mig å det som jag känner för tillfället.

Nuförtiden måste man skriva på ett visst sätt eller om vissa saker för att räknas som en riktig bloggare, men vad är det? är det inte meningen att man ska skriva om det som intresserar en själv? och sen om det inte itresserar andra så vad spelar det för roll? de behöver ju inte läsa :)

Läser helst helt vanliga blogg :)

Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Tusen tack för de fina orden! Det värmde.



Och jag håller med dig. Allt detta har gått över styr - långt överstyr. Jag började blogga för att jag tyckte det var roligt. NU vet jag inte längre vad det är. Nu önska jag nästan att min blogg hållt sig i den där lite anonyma andan.. Men jag är ändå glad för alla underbara läsare jag har.

2008-08-13 @ 01:16:17
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: en_emma

Du har verkligen helt rätt i det du säger!!

Varför ska man inte kunna få ha en egen åsikt? är det inte en del av hela grejen med blogg att man faktiskt kan få säga precis vad man vill och tycker?

Jag älskar att blogga, därför att jag kan skriva om vad som har betydelse för mig. Om andra gillar att läsa det man skriver så är ju det bara ett plus! :)

2008-08-14 @ 13:01:47
URL: http://eaylinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback