bulle

Nyligen såg jag att min syster hade kommenterat en bild på min bilddagbok. Det hon skrev värmde men inombords blev jag även ledsen. Det gör ont att behöva dricka för att glömma mina problem, det känns! Jag dricker alldeles för mycket och jag vill inte mer. Men att dricka när man har ont hjälper, det hjälper så himla mycket. varje dag är en jobbig dag att äns gå upp. På något sett sviker jag mina föräldrar, jag vet inte hur. Mamma har börjat att ta avstånd från mig känns det som och samma sak med pappa. Det gör ju inte direk saken bättre.När jag berättade för mamma lite av vad vi hade sagt under mötet skrattade hon bara mig rakt upp i ansiktet. Kul! Men varför måste det vara så ? Jag går och bär på två saker, två saker. Eller det är nog tre. Ah tr saker, dygnet run varje timme varje minut varje sekund. Jag vill inte behöva gå runt och bära på dom mer. Jag kan berätta än sak.

För mer än ett år sedan blev min farfar svårt sjuk, den perionden var den jobbigaste i mitt liv. Ingen i min närhet har aldrig varit så sjuk och jag har aldrig mist någon som står mig nära. Nu känns det som jag måste ta vara på den tiden jag har kvar. Alla blir gamla och jag gör inget åt det. Snart kommer gagga (gammelmormor) dö också. Hur kommer jag att ta det ? Jag vet inte, men jag kommer iallfall inte klara av det.

Jag vill inte bli som farfar och börja dricka bort mitt liv, men det känns som att jag är inne på det spåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback