när dina ord ekar i huvudet

Att bli tvingad till saker man absolut inte vill göra är det värsta jag vet, att veta att morgon dagen bjuder på en hemsk dag är det värsta jag vet. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet verkligen inte det. Det finns ingen handbok till hur livet går till, utan det är hur man gör det till. Jag vill leva det livet jag vill, på mitt egna sätt inte på någon annans sett. Mina regler! Men det kan inte gå till så, jag vet det. Jag vet verkligen att det inte går till på det viset. men dina ord ekar i huvudet eftersom du vill att jag ska vara perfekt och vara den personen du har gjort mig till. Jag vill inte vara som du. Jag vill verkligen inte det, den dagen du förstår det, lovar jag dig att jag ska vara den jag själv är. ingen annan. men först måste du lära dig att inse att jag inte är eller vill vara som dig. If you love me whant you let me go? Jag behöver inte höra dig varje dag hur du/ni tjatar och klagar på varje steg jag tar. Jag behöver inte dig, jag klarar mig mycket bättre utan dig!
Vad gör man när man känner att livet har tagit stop och inte går framåt? Jag vet inte hur många gånger jag har gråtit mig till söms av magont för dagen efter men har tagit mig i kragen och försökt, att jag försöker gör inte dig glad utan jag SKA göra det. Det är ingen av oss som mår bra av det, speciellt inte jag! men jag lovar att jag ska jubla den dagen nu kommer till mig och bryr dig! För jag kan inte kalla att du bryr dig när du beter dig som du gör. Allt handlar och kretsar om dig. Den dagen du kommer och kramar om mig hårt och börjar att bry dig på det settet du ska göra lovar jag att jag ska säga att jag älskar dig, med att jag menar det. men för att du ska få höra det och att jag menar det ska du ändra dig och bete dig som en mamma, som en mamma ska göra! För du kommer ingenstans med att hota med att ta min dator, ta bort min dörr, ge mig utegångsförbud för du förstör enbart för dig själv och jag blir ingen bättre dotter när dina ord ekar i mitt huvud!

Kommentarer
Postat av: Annika Granstedt

Gillar om det du skrev! Mysigt att se en del fina grejer och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback