Läs och tänk efter

Tobbe i min klass har en vän som heter Alexander som går sista året på ljunkan, teknik!
Vi började prata om personligheter och det kom fram till att han hade världens sämsta självförtroende. Han sa det att jag var den ändå tjejen han har öppnat sig för och det kändes skönt att folk kan öppna sig till mig och ha ett förtroende. Jag tror vi satt ute och snackade i säkert en timme. Han var totalt underbart snäll. Jag tycker vi alla är elaka mot folk som inte ser ut som fotomodeller eller är pinnsmal. Det finns folk till allt och det tycker jag är bra. Hur skulle det se ut om alla var lika dana? T.ex man sitter på en cafe och så går det förbi en jätte stor kille som ser ut som hej kom och hjälp mig. men bara för att han ser ut så är inte han en looser. Utan det är vi som tror vi är perfekta och att vi vinner över dom för vi har det vi vill ha i livet. Jag kan hålla på i evigheter om detta men det jag vill framställa är, bara för att killen eller tjejen ser ut som ja ett troll eller vad som helst ska man inte bedömma utseendet. Utan det är personligheten man ska gå efter. Jag blir så trött på folk som går efter utseendet. Tänk om han som är skit snygg behandlar dig som skit, bryr sig inte om dig och sen han som ser ut som fan behandlar dig som du vore en ängel, bryr sig om dig varje dag och att du vet att om du mår dåligt kan du komma till honom/henne! Jag skulle definitivt välja han som ser ut som fan för att man har den kärlek man vill ha då! vad skulle ni välja?

Och om ni ser en kille i korridoren och han är ganska mullig och glasögon och ser ut som hej kom och hjälp mig, prata inte skit om en personen. Ni förstår inte hur dom känner sig när dom ställer sig framför spegeln. Jag pratar också skit om man ser en skit ful och säger till sina vänner. "ooh kolla så jälva ful jag skulle inte ha sex med honom för än 30 miljoner" känner ni igen er? Jag är/var sådan. men jag har börjat förstå hur dom personerna känner sig.

Dom flesta av mina vänner kommer säkert skratta mig rakt upp i ansiktet efter ha läst detta. Men jag säger bara hur jag känner.

Det sista han alexander sa igår efter vårat samtal var. "du kommer ju inte komma fram till mig i skolan på måndag och säga hej och prata med mig. men du ska veta att du är världens trevligaste tjej"
Då kände jag varför i hela världen skulle jag inte komma fram och hälsa? Även om han skulle ser ut som ja hej kom och hjälp mig inte fan skulle jag skita i honom för de!

tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback