Tjock eller smal?

Jag är inte världens smalaste person, men jag kan inte säga att jag är tjock heller. jag är mullig. Jag är en sådan person som alltid måste ha det där lilla extra på kvällen, vilket man inte ska! Jag älskar att små äta och när jag sitter på jobbet har jag alltid med mig en powerking och en godispåse för att fördröja tiden med att äta. Hur många är det inte som gör det? Man har en dålig kväll och går och köper sig en chips påse och en cola och kollar på en film. Eller hur mycket sprit/cider/öl häller man inte i sig varje vecka om man är en festprisse och festar varje helg! Hur mycket kalorier får man egentligen i sen varje vecka? Jag kan tänka mig att jag får i mig alldeles för mycket i veckan. På en dag också!
T.ex när man går på stan brukar det alltid bli så att man köper sig en godispåse eller går på MC eller käkar en kebab. Hur ofta tar man en nyttig sallad efter en stan runda på flera timmar? Det är som vi äter det för att få energi!
Ta en sallad istället för en hamburgare på MC, ta och köp en vatten flaska istället för en cola flaska. Det ska jag försöka med och det börjar när min semester börjar. Jag ska verkligen försöka hålla mig till regler jag ska sätta upp. Jag ska skriva när det på ett papper och sätta upp på mitt rum. Jag vill må bättre och jag vill definitivt inte se ut så här mer. Nu ska jag ta tag i mig själv och få ordning på min kropp!

Regler för en tre veckors period! 27-29
- Ingen kebab (Endast om det är nödvändigt på t.ex en fyllenatt på krogen)
- Mindre mängder alkohol
- Ingen läsk, endast fred och lörd
- Dricka mycket vatten
- Ingen godis eller chips (nödvädigtvis en hemma kväll en fre eller lör)
- Gå en promenad vid kanalen (minst 2 gånger i veckan)
- Ingen "Fikagodissugenkaka"
- Inga jätte sena nätter
- Försöka trappa ner på rökningen (Max 2 eller 3 paket i veckan)

Tror ni att jag kommer hålla dom här reglerna, jag tror att min mamma inte kommer tro det. Jag hoppas själv att jag kommer det och jag ska verkligen försöka med hela min kropp att hålla reglerna. Jag ska köpa mig en bok och skriva ner allt jag äter. Precis minsta lilla smula, eller kanske inte smula! Klarar jag det en vecka så klarar jag det två och så klarar jag tre och sen kommer jag klara längre tid!

Nu är jag pepp för detta! JAG SKA KLARA DET!



 
Jag ska vara lika duktig som min mamma, nu ska det blir en bättre figur!


Kommentarer
Postat av: daglig bloggläsare!

Jag tycker redan att du är jävlig fin som du är, men klart man vill ändra saker! vem vill inte? Jag tror på dej stenhårt och kommer som vanligt följa bloggen för o se hur det går för dej!

lycka till tjejen!! JAG TROR PÅ DEJ!

Kram/ en trogen bloggläsare=)

2008-06-25 @ 23:45:03
Postat av: Siri

Du behöver verkligen inte gå ner, du är toppenfin precis som du är och verkligen en bra förebild för yngre tjejer (som mig, som inte är så jättesmal..) Så du är faktiskt perfekt helt enkelt, men du kommer säkert lyckas eftersom att du har satt upp sådana bra mål och grejer. Kommer som den andra komenteraren säger; följa och se hur det går. Håller tummarna för dig! :)


Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback