åska och blixtrar

Jag vaknade upp helt livrädd inatt.
Det värsta jag vet är när det åskar och blixtrar ute, dom som känner mig vet hur rädd jag är för det! Jag låg och tjöt hur länge som helst inatt och vågade inte springa in till mamma. Det kändes som det höll på i evigheter vilket det måste ha gjort. Jag låg verkligen och skakade och grät och lyssnade på musik, Det var ju inte lite det mullrade och blixtrade iallfall. jag hade högsta volym i öronen, plus två kuddar för öronen och ett täcke över mig och jag kände hur hela kroppen mullrade, det sa bara POFF!
Det är inget fel med åska och blixt men jag är så jälva rädd, jag klarar inte av att höra på det. Folk kan tycka det är jätte mysigt medans jag kurar ihop mig till en liten boll och gråter. Det är verkligen hemskt!

Vad tycker ni om åskan och blixtrar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback