min syster evelina!

jag har en lillasyster som heter Evelina, hon är 14 år och en tjej som både är omogen och mogen på två olika sätt! Hon är väldigt barnslig på ett sett och ett annat sett är hon i stortsett vuxen tycker hon själv då! När hon är med sina kompisar är hon kaxig och vågar precis nästan vad som helst men när hon är hemma kan hon skrika och gråta för ingenting, bete sig som en tre åring rättaresagt!
Nu i en längre tid har hon tjatat om att jag ska fixa alkohol till henne, hon är 14 år! Hon har även gått och köpt sig en vattenpipa, hon är fortfarande 14 år! Hon har vänner som är 14 som röker, hur coolt är det? Hon hotar med att jag ska köpa annars berättar hon för pappa saker om mig! Herregud! vad är det med dagens tonåringar?

När jag var 13, 14 år ville jag så gärna ha en storasyster som såg till mig och tog hand om mig och fick mig inte att börja röka och även dricka! jag ångrar idag att jag började röka när jag var 13 år och jag ångrar stort att jag började dricka när jag var 14 år. Jag ångrar det så jälva mycket! Idag är jag fast i att röka och dricka är bland det godaste som finns! Jag önskar verkligen att jag hade någon som stod mig nära när jag var så "liten"
Idag går tonåringarna med 40 kg smink på sig även när det är 25 grader varmt ute, färgar sönder sitt hår och lyssnar inte på sina föräldrar eller syskon som har varit i samma sits!

när jag skulle börja åttan fick jag min första pojkvän på riktigt som jag hade sex med, jag ångrar att jag bara var 14 år, ja jag berättade just när jag vart av med oskulden. men jag ångrar allt jag gjorde när jag gick i 7 till halva nian! Det får jag gå med idag istället!

men det jag skulle komma fram till var att, igår kom min syster fram och hotade mig med att jag skulle ge henne cigg för hennes kompis som ska med ska träffa killar som ska ha dom? vad ska man tro på? Idag sa jag det till pappa och pappa sa det givigtvis till min syster som blev arg direkt och slängde igen dörren efter sig! Jag älskar min syster och jag vill bara henne väl! Gjorde jag fel när jag sa till pappa?


Kommentarer
Postat av: GM

Tack :D Jo det har jag haft :P Hur har du haft det själv?

Postat av: JONNA - bättre än blondinbella!

sv; ja fyfan!

2008-07-24 @ 23:51:37
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: visst är den :D

2008-07-24 @ 23:59:07
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: GM

Sv: Okej bra :P Verkar som du haft det riktigt lyckat :D

2008-07-25 @ 00:01:54
URL: http://garbomannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback