Varför?

På bilen hem från stan fick jag veta vad som verkligen hade hänt i Thailand nu när farmor och farfar och faster med familj hade vart där. allt satte sig som en klump i magen och jag ville bara skrika rakt ut. Du lovade farfar, du verkligen lovade mig att du aldrig skulle mer. Du hade suttit inne på hotellet sista veckan inte ätit eller något! Förstår du inte att det sårar mig att få veta något sådant när du har lovat på hedersord att sluta. Du vet vad doktorn sa till dig när du lämnade sjukhuset för mindre än ett år sen. Du vet så jälva vel vad han sa till dig. Vill du se dina nära lida mer ? Jag vill inte vara med om samma historia igen, du vet exakt hur jag kände eftersom allt är nerskrivet i en uppsats som du har uppsatt på väggen. Läs den igen och se vad vi i familjen led. Gör det!
Förresten kommer du dö nu? Det hoppas jag inte, men farfar du verkligen lovade att aldrig mer röra spritflaskan och ändå gjorde du det ändå. Du har sårat mig djupt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback