självförtroende.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag har väldigt dåligt självförtroende, det stämmer så bra att det nästan är läskigt. Jag kan säga rakt ut jag hatar mig själv. men det vill jag inte. Allt har med olika personer att göra. Det är läskig vad folk påverkar än självi både utseendet och självförtroendet. Jag är sådan tjej som tar åt mig av vad folk säger om mig. Jag vill inte ta åt mig, men blir man uppväxt med elaka kommentarer och inget "riktigt" hem så blir det lätt så. Detta är inget inlägg om att folk ska tycka synd om mig och säga " och den dära tjejen vill bara ha uppmärksamhet" för så är det verkligen inte. Jag har väldigt svårt att prata om mina känslor så man kan säga att detta inlägget är till mina vänner som läser inlägget. Jag har en lillasyster på snart 14 år och en lillebror på 12 år. Min syster beter sig som en idiot mot mig, i hel het kan man säga att hon är en riktigt bitch i tonåren. Hon bryr sig om sig själv och ingen annan. Varje dag för man höra spyiga kommentarer som, "Ge tillbaka min plattång hora" eller som "Ge mig datorn fitta" Det är inget kul att höra det dygnet runt men man vänjer sig eller ? min bror är inte fullt frisk som en vanlig pojke och mår inte bra av det. Jag vet att min mamma kommer läsa det här. jag älskar mina syskon hur mycket som helst. Men jag ängar aldrig tid åt dom, varför gör man inte det ? Men nu tillbaka till mitt dåliga sjävförtroende. Det har sjunkit hur lågt som helst sen bara julafton för att vara exakt. jag har alltid haft det men nu ligger det väldigt långt ner och det beror på en person. Man tycker om en kille jätte mycket och efter nästan ett halvår får man höra att han tycker du är för tjock för den personen och har tyckt det sen första gången ni sågs. det är vad jag har råkat ut för. jag fick veta att A tyckte jag var för tjock för honom, hur mycket sjunker inte självförtroendet då? Någon har tyckt att du är för tjock för den personen men ändå har ni båda umgåtts nästan varje dag och har myst, duschat ihop och allt. På nästan två veckor gick jag ner 5 kg pågrund av det. Och det var under julhelgen. Mitt liv går upp och ner. Jag saknar min bästa vän isabelle, helt ärligt så gör jag det. men det är som det är. Jag betedde mig som en idiot mot henne och får då skylla mig själv. När jag började sjuan började mitt själförtroende att sjunka mer och mer det slutade att jag på kvällarna satt och skrev ner mina tankar i ett block som inget fick läsa och skräde mig själv med rakblad jag hade tagit från rakhyvlar jag hade hittat i badrummet. Nu har jag ärr på min arm som inte går bort. Jag ångrar det idag hur mycket som helst. Sist jag gjorde det var julen 2005 då jag miste en pojkvän som jag älskade något overhört mycket, jag har fortfarande inte glömt honom. Jag kan fortfarande ligga och drömma om vad vi gjorde under våran tid tillsammans. Vi var tillsammans i ca 9 månader och det är inte mycket men för mig var det dom bästa månaderna i mitt liv. Många har börjat undra varför jag har börjat att träna så mycket som jag gör. Där har ni förklarningen. det gör ont att bara tänka på det! Och detta med viktminsking går inte alls bra, träna och röka är inget bra tillsammans. Men jag kan inte sluta fast att jag försöker. jag tycker livet är pest, jag hatar att vara i denna åldern och mest av allt hatar jag skolan. Jag vill bli stor och jobba och slippa tjatande föräldrar, men man vet att dom bara vill vårat bästa.
men vet ni vad det bästa som finns i mitt liv?
jag har 6 tjejer som stöttar mig i allt och jag vet att dom finns för mig. Dom tjejorna får mig att blicka framåt, dom ger mig kärlek och gör mig glad. Ni betyder väldigt mycket, det är nästan sannlöst. jag vet inte vad jag hade gjort utan dom.
hehe, nu börjar jag känna mig lite som en fjortis. men som jag skrev där uppe, detta är till mina vänner och dom förstår. Ge inga spyiga kommentarer om att jag är en fjortis. jag förklarar för er varför jag har dåligt självförtroende.

Madelen Johansson Ida Ekengren Mimmi Ilonormi Nathalie Persson Larsson Isabelle Persson och Madeleine Peukert <3

/ Alexandra

image525

Kommentarer
Postat av: Lou

Har du några planer för helgen? :D

Postat av: Madeleine P

Hej alle balle :D ja vet inte ritkigt vad ja ska säga
"/ , jag finns här & kmr alltid göra det. Vår vänskap har varit som en berg&dalbana , men vi har alltid haft varandra & så ska d va livet ut . Jag tycker Anders e helt kaputt som behandlat dig som han gjort och vad d gäller dina syskon, gör ngt med dom ?
Tex bara spela ett spel, försök att få kontakt ? Oj oj oj, vad långt d blev :/
hoppas att du mår bättre snart !
Älskar dig, Puss på röwa ;)

2008-02-27 @ 17:47:44
Postat av: Madde

Gumman då, du vet att vi alltid finns här för dig. Vi älskar dig PRECIS som du är, glöm aldrig det

2008-02-27 @ 18:11:17
Postat av: mimmi.

du ska aldrig glömma personen som är inom dig och du vet att jag finns här i alla tillfällen. bara så du vet är du perfekt precis som du är och du vet att jag ÄLSKAR DEJ GUMMAN !!

2008-02-27 @ 18:39:29

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback