jävla lärare

Hej bloggen idag har det varit en jobbig dag ska jag berätta för er. men skulle jag berätta allt så skulle det bli blera meter lång text. Jag har varit så galen att jag har hållt på att börja gråta när jag hade praktik.

Jag fick en praktikplats idag på NCC så åkte ut med min mentor till byggnadsplatsen som var bakom sjukhuset och la plattor ute på en jätte stor terass. Jag hade ingen tröja, knäskydd så jag frös och fick väldigt väldigt ont i mina knän. Jag gick hem efter lunchen arg efter ett telefon samtal jag får av min mentor!

Min "kära älskade" mentor har alltså då hittat nollningslappen vi gav till alla nollar. Jag blev så arg och ringde tobbe för att berätta allt. Det var bara jag som fick all skit. men hallå? Säkert endast för att jag är tjej, det är så jävla typiskt! Jag och tobbe bestämmde oss för att sticka till skolan efter praktiken och prata med honom vilket vi gjorde. Han är ju totalt patetisk och tog upp massor av mord och att tobbe hade sparkat sönder ett skåp i ettan tydligen men vad har det med saken att göra om nollning. När vi var klara började jag och tobbe att asgarva av all prat. Våran mentor hade även skickat hem ett papper till alla ettors föräldrar, herregud vilka lärare vi har!

 Han ska sitta i vårat omklädningsrum mellan åtta och tio över åtta då vi hade bestämt att vi skulle ta emot pengar! Sinnesjukt. Helt otroligt!

Vi kommer att genomföra nollningen ändå, men vi kommer inte stå för någon alkhol. Vill dom dricka så är det upp till dom själva, för dom kommer ändå att gå ut då det är nollning i två fredagar till eftersom "alla" ettor gör det. Då kan det faktiskt bli kul att också bli nollad istället för att bli påpekad och vi treor får höra hur dåliga vi är som inte nollade våra ettor.

men som jag skrev i inlägget innan, det är frivilligt och det vet dom om! Jag blir så jävla galen, shit!

Lärarna kan inget säga eftersom det är efter skoltid, men det är en annan sak om föräldrar ringer och säger saker. Det är inte lärarnas ansvar utan deras föräldrar. VI kommer inte stå för någon alkohol, nu borde ju alla föräldrar, lärare och dom som är emot nollningen vara glada?

Det där var litet av min jobbiga dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback