julafton

Det bästa jag vet är julen, allt är fint. man får umgås med släkten, massor av kärlek från alla och man får äta super god mat och öppna massor av olika paket. man vaknar och kollar mot dörren där det hänger en julstrumpa med lite paket i. Vilket brukar vara en bra tidning, lite godis och något smink! Sen springer man ner och så är hela köket fullt av frukost och det spelar julmusik i hela huset . Alla sätter sig vid köksbordet där det är massor ljustända. efter det gör alla sig i ording och åker till farmor och farfar eller någon annan släktning, i år blir det farmor och farfar. Kommer dit och sätter sig framför julgranen och kollar hur många paket det står alexandra på. Det har jag gjort varje år och får lika mycket skäll varje år. Sedan blir det julmat i mängder och alla skrattar och allt är helt underbart! Sedan börjar kalle anka som jag kan precis utan till men det är så efterlängtat ändå. Varför? Sen blir det julklappar, då är det kaos, men det är riktigt kul. Ibland hör man ett skrik, i år hoppas jag på att få skrika riktigt högt om något paket. Sist skrek jag om min plattskärm jag fick till datorn, året innan det säsong 2 i oc. Undrar vad det blir i år. Sen vid åtta tiden åker man hem, byter om till myskläder och lägger sig framför tv och njuter av att julen är snart över.

Hur brukar din jul se ut ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback