Ingenting

Ett kapitel förklara allting igen
Jag vet hur det va å jag vet hur det känns
Ett Kapitel som ger mig kraften tillbax
Där jag står där jag går där jag lever idag ..



Det här e ett kapitel från en dyster tid
Som jag vill dela med dom enda som förser mitt liv
Med massa kärlek närhet å som inte går
Som förstår hur det känns å vrida dagar till år
Tack för att ni är den delen av det hela
Som inte tittar bort å som har lärt mig å leva
Utan er så hade ingenting vart bra
Jag ser klart på det mesta som jag vet idag
Min mor å far betyder mer än kärlek till livet
Min stolthet växer när jag sitter här å skriver
Har bara ett liv man måste se det
Älska sina nära under tiden som dom lever
Ni såg mig växa upp ni såg mig mogna
Ni såg en kille som va rädd för att förlora
Men jag e stolt nu å kanske ni me
Kärleken går ut till er som ger mig min frihet


Att jag e tacksam det vet ni jag säger det igen
Tack ni vet när dörren slogs igen
Jag ville klara allt själv ville bara vara den
Som inte bad om stöd som inte bad om hjälp
Ni vet exakt hur jag tänker å ni vet vart jag står
Jag e så stolt bara för att jag är eran lilla son
Jag hatar att planera lever dag för dag
Det spelar ingen roll för mig för det får mig att må bra
Har man ett mål i livet når man kanske inte dit sen
Har man inget mål så blir man aldrig besviken
Jag tänker så å vissa säger han e skruvad
Jag bryr mig inte om sånt har slutat å ljuga
Också har insett så mycket under tiden
En helhet av allt som byggde upp detta livet
Jag skriver om saker som jag älskar att berätta
Å blir inte överkörd för allt e från hjärta


Har varit dagar då ingenting har blivit bra
Varit dagar när slagsmål å tjafset tog fart
Med tre stycken bröder som härja vilt då
Som idag ser tillbax å har lärt sig av allt bråk
Det va kapitel ett ni stod emot ställde upp
Jag va först jag va äldst jag va stört jag va dum
Jag ser det som en bragd det ni gjort för oss
Å alla minnen lever kvar här i mig förstås
Men vi kan gräva ner å aldrig prata ut om fel
Vi kan gå vidare å aldrig dras det upp nå mer
Nu e familjen nåt bra som speglar en gemenskap
Vi ringer till varran å öppnar hjärtat å det känns bra
Nu kan vi bygga nåt som vi kan leva på
För snart e tiden förbi alltig slutar då
I nästa kapitel så kan vi ta det försiktigt
Å låta drömmarna få skina genom dimman på riktigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback